In 2016/2017 ben ik, Ilse, vier maanden in Zuid-Afrika geweest samen met een vriendin vanuit mijn opleiding. Tijdens deze periode hebben we ons ingezet voor Home of Hope, een weeshuis waar we van dichtbij zagen hoe belangrijk hulp en ondersteuning voor kinderen kunnen zijn. Daarnaast hebben we natuurlijk ook mogen genieten van het prachtige land en de bijzondere mensen die er wonen.
In 2024 zijn wij, Rick en Ilse, samen teruggekeerd naar Zuid-Afrika. Tijdens deze reis werd Rick geraakt door de grote tegenstelling tussen rijkdom en armoede. Het maakte opnieuw duidelijk dat niet ieder kind dezelfde kansen krijgt en hoe hard hulp nog steeds nodig is.
Die ervaringen zijn ons altijd bijgebleven. Daarom willen wij ons met deze sponsorloop opnieuw inzetten voor kinderen die opgroeien in armoede. Met iedere stap die we zetten, hopen we een bijdrage te leveren aan een betere toekomst en meer kansen voor deze kinderen.